maandag 9 december 2013

Mijn tweede dag in de jungle

12 juIi 2013


In de ochtend word ik wakker in een hele grote tent boven in de bomen. Ik zie nog niet veel maar beetje bij beetje kan ik steeds beter zien. Ik zie een man. Hij is klein en dik. Ik vroeg de man waar ik ben. De man vertelt mij dat hij mij bewusteloos in het bos zag liggen. Ik heb je daarom meegenomen naar mijn tent. Ik ben Bo De Kale. Hoe heet jij. Ik stel me aan hem voor. Wel fijn om iemand te ontmoeten die toevallig ook Nederlands spreekt.  Bo vertelt me dat ik  voorlopig maar even moet rusten. Ik maak wel wat eten voor je. Hij komt terug met een bakje met allemaal wormen erin. Hij zegt me dat ik daar erg van op knap. Ik neem een hapje en spuug het gelijk uit . Bah wat goor. Bo is verbaast dat ik het niet lekker vind.

Ik ga proberen een stukje te wandelen  en zie ineens een paar kokosnoten liggen. Ik neem de kokosnoten mee en ga weer terug naar Bo. Bo heeft heerlijk wat drinken klaargemaakt van de kokosnoten die ik heb gevonden. Ik drink het op en voel me gelijk weer beter. Ik besluit om de komende paar dagen bij Bo te blijven wonen. Hij heeft tenminste een veilige hut hoog in de bomen, dus veilig voor alle gevaarlijke dieren.

Ik loop naar beneden en pak één van mijn speren om te gaan jagen. Ik kom bij een leeg stuk jungle. Alle bomen zijn weg. Ik zie een paar mensen staan en loop er naar toe. Ik vraag ze wat dit allemaal is. We weten toch allemaal dat de jungle zo belangrijk is, anders krijgen we geen zuurstof! De mannen gaan gewoon door met kappen. Ergens verderop zie ik nog een groepje mensen staan met een spandoek WNF en Greenpeace. Ik loop er naar toe en vraag aan hen wie zij zijn en wat zij doen. Wij zijn de groep mensen die zorgen dat er nog wel jungle overblijft want het is allemaal belangrijk voor ons anders krijgen we geen zuurstof. Wij demonstreren hier tegen het kappen van de bomen. FSC hout is wel goed voor de natuur want als de mensen dan bomen kappen planten ze er ook weer nieuwe bij. 

Ik loop het bos weer in en hoor wat. Ik krijg plotseling het gevoel dat er iemand naar mij kijkt. Op eens komt er een groot monster uit de bosjes. Hij heeft enorme scherpe tanden, grote poten en een hele ruwe huid. Hij komt steeds dichterbij en sprong ineens boven op me. Hij deed zijn grote bek open en net voordat hij zijn tanden in mij wilde zetten, viel hij dood neer. Ik zag ineens dat Bo er staat. Hij heeft één van mijn speren naar het beest gegooid. Ik kan me maar niet bewegen omdat dat grote beest op mij ligt.Bo trekt mij onder het beest vandaan. Hij leert mij dat als je iets niet vertrouwt dat je dab in de kroonlaag van de bomen moet klimmen. Ik vraag hem wat de kroonlaag is. Bo legt uit dat dat de toppen van de bomen zijn. Daar leven ook veel apen. We lopen (en ik strompelde) weer terug naar de hut. Net voor de hut staat een prachtig hert. Ik pak mijn speer gooi deze richt het hert. Yes,raak! Voor de rest van de week heeft Bo nu lekker veel eten. Het is bijna donker. We maken een vuurtje en bakken een heerlijk stukje hert. Het was super lekker. Opeens denk ik terug aan die bouwvakkers. Ik had ze moeten vragen hoe ik uit de jungle kan komen. Wellicht zijn ze er morgen nog dan kan ik het vragen. Ik ga slapen. Fijn dat Bo een lekker bed voor me heeft gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten