zondag 8 december 2013

Mijn derde spannende dag in de jungle

13 juli


De volgende ochtend word ik wakker en is Bo plotseling verdwenen. Ik ga de hut uit om hem te zoeken, maar Bo is nergens te vinden. Ik besluit om te gaan kijken of de bouwvakkers er nog zijn. Die zijn er helaas ook niet meer. Ik zie nog wel midden op de open plek een panda liggen en loop er naar toe. Het is helemaal geen panda maar een spandoek van de dierenbeschermers van de vorige dag. Ook die zijn  nergens te bekennen. In gedachten loop ik weer terug  naar de hut van Bo.

Ik moet toch maar eens gaan bedenken hoe ik hier uit de jungle kan komen. Bo is nog steeds niet terug bij de hut. Er zijn alleen maar twee aapjes. Ik ga naast de aapjes zitten. Ik voel dat de aapjes me iets willen vertellen maar ik weet niet wat. De aapjes slingerden weg. Ik loop snel achter ze aan en uiteindelijk stopten ze bij een rivier. De aapjes wijzen met hun kleine vingertje naar een vlot om de rivier over te steken. Ik spring op het vlot en vaar de rivier over. De aapjes zij ook via de bomen naar de overkant komen slingeren. Ze wijzen naar de struiken. Bo zal daar toch niet liggen, dacht ik. Ik kijk in de struiken en zie daar wel een man liggen maar het was niet Bo. Het is een andere man zo te zien.

Maar wat is er met hem gebeurt. Ik schud de man wakker en neem hem mee naar de hut. Gelukkig heeft de man geen bloed. De man word wakker en vraagt om hulp. Ik vraag wat er met hem is gebeurt. Hij vertelt me dat hij uit de boom is gevallen, tijdens een onderzoek voor speciale vogels. Hij schrok zo van een grote roofvogel die ineens rakelings langs zijn hoofd vloog. Gelukkig heeft hij niets gebroken. Ik vraag of ik nog iets kan doen voor hem. Hij zegt dat dat niet hoeft. Hij gaat even goed uitrusten om weer snel op de been te zijn.




boomhut van Bo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten