dinsdag 10 december 2013

Het is zo ver, mijn eerste dag in de jungle

11 juli 2013


Het is zo ver ik ga naar het regenwoud! Mijn kaartjes zijn gekocht nu op het vliegveld mijn koffer in leveren. Mijn rugzak mag gewoon mee in het vliegtuig. In het vliegtuig is er van alles te doen zoals tv kijken en spelletjes. Ik vermaak mij goed. In een mum van tijd ben ik er. Het was buiten super warm en benauwd. Ik was meteen kletsnat van het zweet. Met de taxi ga ik naar de rand van de jungle en met een helikopter word ik midden in de jungle gedropt. Daar stond ik dan, alleen. Toen dacht  ik: "O nee hè, ik ben mijn koffer op het vliegveld vergeten". Ik baalde als een stekker, maar gelukkig heb ik wel mijn rugzak bij me. Daar zit gelukkig deze pen en mijn dagboek in en wat losse vellen papier. Ik heb mezelf voorgenomen om maar eerst een hut te bouwen. Ik ga op zoek naar takken,grote bladeren en een grote boomstam om op te zitten.

(3 uur later)
Mijn hut is eindelijk af. Het begint al een beetje te schemeren. Ik ga snel mijn eten zoeken voor dat het helemaal donker is. Ik besluit om besjes te zoeken en bananen en hopelijk zijn er ook kokosnoten en wat sinaasappels voor de ochtend. Helaas heb ik alleen maar 1 banaan gevonden. Ik kan echt nergens eten vinden. Wat moet ik nou doen? Ik heb maar 1 banaan! Ik zoek nog wat stenen en wat takken voor een lekker warm kampvuur. Ik vind een paar takken en wat blaadjes om het vuur aan te maken. Ik heb de stenen in een kringetje gelegd en leg het hout er in. Ik probeer al 5 minuten het vuur aan te maken, maar het lukt maar niet. In mijn rugtas had ik gelukkig nog wat vuursteentjes verstopt. Yes, eindelijk lukt het om het vuur aan te krijgen. Helaas is de hut nog niet helemaal klaar. Ik moet nog een bed maken om te slapen. Het bed maakt ik van een paar bamboe takken en wat stro. Het stro is helaas nat omdat het hier zoveel regent. Ik ga eerst maar  wat eten. Nou, echt eten is het niet. Bah, die ene banaan is niet eens lekker. Brr, nu word het echt super donker. Ik kan niks meer zien. Ik hoor de mooie geluiden van de vogels en ik kijk naar de mooie sterrenhemel. Ik had nog een paar takken over. Met mijn zakmes, die ook toevallig nog in mijn rugzak zit, ging ik de takken slijpen zodat het een soort speren worden om me te kunnen verdedigen tegen de gevaarlijke dieren. Die zijn er hier heel veel. Toen ik dat af had, ging ik slapen. Het bed ligt niet echt lekker, maar ik ben super moe dus ik val snel in slaap. Midden in de nacht word ik wakker van een geluid. Wat  zou dat zijn een leeuw of misschien een tijger of andere gevaarlijke dieren? Ik kruip uit mijn hut en ga met mijn speer in mijn hand kijken of het wel een dier is. Ik vind het wel eng om uit mijn hut te gaan en ben eigenlijk best wel bang. Voorzichtig gluur ik naar buiten en zie niks, ik loop wat veder naar buiten en hoor plotseling een hele harde brul . Ik schrok me rot en ik sta oog in oog met een leeuw! Ik ren zo hard als ik kan weg. Oh wat dom, ik kijk achterom of ik de leeuw zie en boem ik bots tegen een boom. Ik werd duizelig en zie sterretjes en ik lig de hele nacht bewusteloos in de donkere jungle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten