vrijdag 13 december 2013

Nog 7 dagen en dan vertrek ik ....naar de jungle

4 juli



Over een week vertrek ik naar de jungle.... Wat spannend. Ik heb er heel veel zin in. Natuurlijk moet ik eerst nog heel veel gaan voorbereiden.  Omdat ik naar  het Amazonegebied in Brazilië ga moet ik me ook laten inenten. Dit is niet verplicht, maar wel verstandig. Ik moet een prikje voor hepatitis À en DTP (difterie, tetanus,pokken). Ook moet ik op reis malariatabletten slikken voor de malariamug.  Ik ben voor de voorbereiding van de reis al druk op het internet aan het lezen. Zo ben ik te weten gekomen dat een ander woord voor jungle, regenwoud is en dat het grootste regenwoud van de wereld in Brazilië ligt. Daar ga ik heen, wauw.
Voor de zekerheid ook nog maar opgezocht wat voor dieren ik kan tegenkomen. Ik kan maar beter  goed voorbereid zijn daarop. Ik heb gelezen dat er gevaarlijke dieren zijn zoals poema's, tijgers, spinnen, krokodillen en luipaarden. Maar er zijn ook leuke en mooie dieren zoals vogels, apen, panda's, orang-oetangs en tapirs.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten